fredag 10 februari 2012

Gästbloggning Av Tyra :)

Hejsan! Jag ska gästblogga här nu!
Jag heter Tyra och jag är 12 år. Jag fyller 13 den 7 april.  Jag rider på Partille ridklubb och Stall ansåsen! På PRK rider jag varje fredag, min sköthäst där heter Smulan. På stall ansåsen rider jag varje torsdag och varannan onsdag i en tävlinggrupp. Där är mina älsklingar Bambi och Elvis.
Jag är även en medryttare på världens finaste ponny Pinto!

SMULAN: Smulan är en B-ponny på 126 cm i mankhöjd. Hon är svettfux och alltid pigg och glad. Jag sköter henne dem dagarna jag inte rider på stall ansåsen eller Pinto.

BAMBI: Bambi är en shettis på 103 i mankhöjd. Hon är brunskäck och jättesöt. Jag har tävlat upp till LB:2 med henne och blivit placerad. Hon är världens bästa shettis ;)

ELVIS:  Elvis har jag inte ridit så länge. Han är inte speciellt utbildad men underbar endå. Jag har inte börjat tävla honom än men det kommer. I början kunde vi inte skritta över 20 cm, pga hans rädsla men igår hoppade vi 60 cm med bjudning och hoppglädjde :) Han är en shettis fast b-ponny. Han är 114 i mankhöjd och stickelhårig fux :D

Pinto behöver jag nog inte berätta om eftersom att Issa har gjort det! Älskar Pinto <3




Smulan, Pinto och Bambi! Jag har ingen bild på Elvis på denna datorn. 
Om ni vill följa mig och min ridning mot toppen så klicka här!






KRAM TYRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar